לקוחות יקרים, עקב החג והעומס אנו סגורים להזמנות, עמכם הסליחה
helper helper ballon בלה בלה בלה
משלוחי פרחים ולנטיין
התקשרו עכשיו !
054-5610520
   רוצים שנתקשר אליכם?
תשלום מאובטח באמצעות כרטיס אשראי או חשבון חברת PayPal
איפה אני?  -> 

משלוחי פרחים > כתבות > ההסטוריה של נתינת פרחים

דברו בפרחים - ההיסטוריה של נתינת פרחים

זר פרחים, פרח יחיד, עציצים - תמיד היו דרך יפהפייה להראות חיבה, אהבה, סימפתיה, תמיכה. לכל אורך ההיסטוריה האנושית לפרחים היו תפקיד חשוב בחיינו. למרות שלפעמים המשמעויות השתנו, פרחים נשארו חלק ניקר מהתקשורת האנושית.

פורסם:     08/10/2012   12:39
ההסטוריה של נתינת פרחים
פלוריוגריפיה
או במילים אחרות, שפת הפרחים. מזה אלפי שנים אנשים משתמשים בפרחים על מנת לתקשר. מיוון דרך מצרים ועד סין קיימים סיפורים בני מאות ואף אלפי שנים שמככבים בהם פרחים, ביוון העתיקה אף קישרו בין הפרחים לאלים.

דברו בפרחים
ישנן עדויות לכך שכבר בימי הביניים נתינת פרחים הפכה לחלק משמעותי מהתרבות, בעיקר באירופה. במאה ה- 18 הייתה עליה משמעותית בנתינת פרחים לאחר שהצרפתים והאנגלים ביקרו בתורכיה וגילו עולם שלם של משמעויות של פרחים, דבר שהתפתח מאוד בשנים שבאו לאחר מכן. מתוך כך הוויקטוריאניים נתנו ערך ומשמעות לכל מאפיין של הפרח. 

הוויקטוריאניים
למרות שחיו בתקופה שבה הבעת רגשות לא הייתה מקובלת בחברה, הוויקטוריאניים מצאו שפרחים היא דרך מצוינת לתקשר ולהביע רגשות. מאמץ רב ודיוק בפרטים הושקעו על מנת לתת משמעות לכל דבר ודבר בפרח. לדוגמה, פרח שהוגש כשהוא פונה כלפי מטה נתן משמעות הפוכה בדיוק לפרח כשהוא פונה כלפי מעלה. כמו כן ניתנה משמעות לצורת ההגשה והאריזה לדוגמה יד ימין או יד שמאל שהחזיקה את זרי הפרחים.

מילוני פרחים
 היום, בתקופה המודרנית, קיימים דואר, דואר אלקטרוני, פקס, טלפונים וכמובן טלפונים סלולריים שמקלים על דרכי התקשורת שלנו, אך אולי גורמים לנו לאבד משמעויות ורגשות בדרך. בעבר מכתבים שלמים היו ניתנים לכתיבה על ידי פרחים בלבד על מנת שאנשים יוכלו לפרש את המסרים שנשלחו להם, הוויקטוריאניים כתבו מילונים ומדריכים לשפת הפרחים. כמובן שלא כל המילונים נכתבו על ידי אותו אדם ולא באותה תקופה ולכן אם השולח והמקבל השתמשו במילונים שונים יכלו להיות שיבושים בהבנת המסרים.

הפרחים היום
ההיסטוריה של הפרחים ממשיכה להתפתח ולהכתב עוד היום, וכנראה תמשיך עוד בעתיד. לדוגמה אם לפני כמה עשרות שנים לא היה נהוג ומקובל שאשה תשלח פרחים, היום זהו דבר שקורה באופן יומיומי בעולם המפותח. היום, שליחת הפרחים התפתחה מאוד ונכנסה לתחום האינטרנטי. חנויות פרחים אינטרנטיות כמו שושן צחור המקלות על מציאת ושליחת זרי פרחים טריים ורעננים, עציצים, מתנות ועוד ועוזרות לנו לבטא את רגשותינו ומחשבותינו ביתר קלות ויעילות.

בפעם הבאה שנקבל, נשלח או נראה פרחים נדע שבצמוד אליהם מגיעה גם היסטוריה ארוכה, צבעונית ומעניינת - אז דברו בפרחים ועשו את העולם לצבעוני יותר.

http://www.articles.co.il/article/157711/הדרכים%20למשלוח%20נכון%20ובחירת%20זר%20פרחים